رزتمپ

تلگرام های ریو 2016 - زنده از برزیل

تلگرام های ریو 2016 - زنده از برزیل
اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان
اطلاعات سايت

آمار مطالب
کل مطالب : 311
کل نظرات : 16

بازديد امروز : 2,667 نفر
بارديد ديروز : 1,759 نفر
بازديد هفته : 9,560 نفر
بازديد ماه : 20,619 نفر
بازديد سال : 116,934 نفر
بازديد کلي : 5,104,986 نفر

افراد آنلاين : 6
لينک های دیگر
پيوندهاي روزانه
کدهاي اختصاصي
Web Analytics Clicky
پشتيباني
theme by
roztemp.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
رزتمپ

 

 

یکشنبه استثنایی

تیم بریتانیا در رقابتهای امروز کار بزرگی کرد و چین را در جدول مدال ها گرفت. این واکنش روزنامه میرر به این روز بزرگ است ؛ یک جلد زیبا با تیتر اصلی ؛ یکشنبه استثنایی. درخششی مهمتر از بازی آرسنال - لیورپول .

 


کشتی‌گیری که کوبا را از ایران پیش انداخت
کشتی‌گیر ژاپنی شینوبو اوتا که حمید سوریان را شکست داد و تا فینال پیش رفت، در رقابت پایانی مغلوب کشتی‌گیر کوبا شد و به مدال نقره رسید. اسماعیل بوررو مولینا از کوبا، توانست بر جای حمید سوریان تکیه بزند و مدال طلای المپیک را به دست آورد. این دومین طلای کاروان کوبا بود و از آنجا که کوبا یک نقره و سه برنز هم در حساب دارد، رقابت‌های وزن 59 کیلوگرم فرنگی نه تنها با حذف تلخ حمید سوریان، که همراه با صعود کوبا به رده‌ای بالاتر از ایران شد.

 

 


نادال کنار جوکویچ، مدّعیان شکست‌خورده. برنز برای ژاپن

لحظه‌هایی پیش رافائل نادال با شکست دو بر یک در دیدار رده‌بندی تنیس مردان، از کسب مدال برنز هم باز ماند. کی نیشیکوری ژاپنی با پیروزی بر نادال به برنز المپیک رسید.

 

 

تنت سلامت آقا حمید

می‌گویند در لحظه مرگ، همه زندگانی آدمی‌زاد جلوی چشمش می‌آید؛ این لحظه شاید، همه سروری‌ها و قهرمانی‌ها از جلوی چشم حمید سوریان گذشت.
تنش سلامت؛ روزگارش پس از تشک کشتی خوش باد!

 

 

نادال به بازی برگشت
رافائل نادال اسپانیایی با پیروزی در ست دوم دیدار با کی نیشیکوری ژاپنی، حساب کار را یک به یک مساوی کرد تا کار تعیین دارنده مدال برنز تنیس ریو 2016 مردا به ست سوم بکشد.
دیدار پایانی بین ماری و دل پوترو تا ساعتی دیگر پس از رده‌بندی.

 

 

 

سرقت مسلّحانه از قهرمان شنای آمریکا
رایان لاکتی، عضو تیم شنای آمریکا و برنده مدال طلای 4 در 200 متر المپیک ریو امشب در حالی که با سه نفر دیگر از اعضای تیمش از یک مهمانی به محلّ استقرار باز می‌گشتند ربوده شدند و اشیا قیمتی و پولهای آنان به سرقت رفت.
گفته می شود زمانی که تاکسی حامل آنها در پمپ بنزینی برای سوخت گیری متوقف شده بود این اتفاق افتاد. البته بعد از مدتی ربایندگان آنها را آزاد کردند و حال همگی آنها مساعد است.‌ خود رایان لاکتی امشب این واقعه را برای شبکه ان بی سی شرح داد.
به گفته لاکتی ربایندگان آنها را روی زمین خوابانده‌اند و با تهدید خواستند که پول و گوشی موبایل‌شان را تحویل بدهند؛ دزدانی که در لباس پلیس بودند.

 

 

 

 

 

نادال یک قدم از مدال برنز دور شد
رافائل نادال ست اوّل را به کی نیشیکوری ژاپنی باخت تا در دیدار رده‌بندی تنیس المپیک ریو یک به صفر عقب بیافتد.


در ساعت‌های آینده با ما باشید تا از نتیجه دیدار رده‌بندی و البتّه جزئیات رقابت فینال بین اندی ماری و خوان مارتین دل پوترو آگاه شوید.

 

 

 

مرهمی برای روسیه، واپسین فرصت نادال
روس‌ها که با حذف گسترده ورزشکاران‌شان به دلیل ماجرای دوپینگ المپیک چندان شیرینی را پشت سر نمی‌گذارند، لحظاتی پیش با قهرمانی در تنیس دو نفره زنان جشن گرفتند. در دیدار پایانی در حالی تیم روسیه موفّق به پیروزی و قهرمانی شد که تیم دونفره حریف از سوئیس بود و مارتینا هینگیس، رنک یک زنان دنیا در بخش دو نفره در این تیم حاضر بود.
در دیدار رده‌بندی تنیس دو نفره زنان هم دو تیم از جمهوری چک رقابت کردند تا مدال برنز به این کشور برسد. ضمن اینکه هم‌اینک، عصر یکشنبه به وقت تهران، رافائل ندال در برابر کی نیشیکوری ژاپنی برای کسب مدال برنز می‌جنگد.

 

 

 

 

 

 

ژاپنی نابغه که دوستش داشتیم
شینوبو اوتای کشتی گیر ژاپنی فعلا آماده ترین ورزشکار در وزن 59 کیلوگرم محسوب می شود. کشتی گیری که پس از شکست سوریان شانس مجددی به او اهدا کرد. اوتای ژاپنی در حالی که با 4 پوئن از سوریان عقب بود وی را شکست داد، او در مرحله نیمه نهایی نیز در مقابل بایرامف کشتی گیر قدرتمند آذربایجانی با ضربه فنی به پیروزی رسید خود را به فینال رساند و شانس مجدد برای کسب مدال برنز را نیز به سوریان داد.

 

 

 

 

 

لحظه استثنایی قهرمانی لدکی
تصویر زیر لحظه رکوردشکنی شگفت‌انگیز کیتی لدکی را در 800 متر آزاد نشان می‌دهد. رکورد و فاصله او با نفرهای بعدی در روزهای اخیر همه را شگفت‌زده کرده و حالا از نمایی دیگربه زیبایی و شکوه لحطه قهرمانی لدکی نگاه کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

سارا از خطپایان گذشت
دونده عربستان سعودی، در ماراتن زنان با زمان 3 ساعت و یازده دقیقه و شانزده ثانیه از خط پایان گذشت و به مقام صد و سی و دوم رسید. سارا که متولّد و ساکن کالیفرنیای آمریکاست نخستین بار در المپیک لندن به عنوان یکی از دو بانوی عربستانی در المپیک حاضر شد و در هشتصد متر دوید، این بار در دومین المپیک در دو ماراتن شرکت کرد. بهترین رکورد سارا در ماراتن 3 ساعت و یازده دقیقه و بیست و هفت ثانیه بود و با این حساب او موفّق به بهبود رکورد شخصی‌اش به میزان یازده ثانیه شد.

 

 

 

 

 

تمام یادگارهای المپیکی فلپس
با پایان یافتن دوران حرفه‌ای مایکل فلپس، رکورد افسانه‌ای او برای همیشه ثبت شد. فلپس در آتن 2004 و پکن 2008 تواسنت هشت مدال به دست بیاورد و در لندن 2012 و ریو 2016 6 مدال و در مجموع بیست و هشت مدال رنگارنگ را در تاریخ المپیک به نام خود ثبت کند. مدالهایی که 23 تای آنها طلا بود و این شناگر آمریکایی را در تاریخ ورزش دنیا ماندگار کرد.

 

 

 

 

کنیا قهرمان ماراتن زنان شد
جنیمان دلاگات سوومگونگ دونده کنیایی فاتح رقابت های ماراتن المپیک در قسمت زنان شد. جالب اینکه نزدیکترین رقیب او که با پیراهن بحرین در این مسابقات شرکت می کرد نیز ملیت کنیایی دارد که برای ادامه دوران ورزشی کشور بحرین را انتخاب کرده است. برنده مدال برنز ماراتن زنان هم دونده ای از اتیوپی بود جالب اینکه این اولین طلای کنیا در رقابت های ماراتن المپیک بود. زمان قهرمان برای عبور از خط پایان 2 ساعت و 24دقیقه و 4 ثانیه بود.

 

 

 

 

امیدهای هند برای کسب مدال
دیپا کارماکار در فینال حرکات زمینی ژیمناستیک ریو 2016 هندی‌ها را امیدوار به کسب نخستین مدال کرده است. همچنین همین حالا، عصر یکشنبه دیدار رده‌بندی تنیس دو نفره زنان هم بین هند و جمهوری چک برگزار می‌شود که شانس کسب مدال برنز را به هندی‌ها داده است. تیم هاکی هندوستان هم با نمایش‌هایی که داشته مردمش را امیدوار به کسب مدال کرده است. هم‌اینک در دیدار یک‌چهارم نهایی هندی‌ها در رقابت با تیم بلژیک هستند.
آیا امروز یکشنبه جشن و شادی هندی‌ها خواهد شد؟

 

 

 

 

 

در انتظار بازی های بهتر بر ستاره های NBA
تیم بسکتبال آمریکا بامداد امروز پنجمین مسابقه خود در رقابت های المپیک را برگزار خواهد کرد.  ستاره های  NBA که بخصوص در دو بازی گذشته انتظارات را برآورده نکرده اند امشب برای یک بازی بهتر وارد مسابقه با فرانسه خواهند شد. آمریکا همچنان بخت اول کسب مدال طلای بسکتبال است و بازی های این تیم یکی از جذاب ترین رقابت های تیمی المپیک محسوب می شود.

 

 

 

 

 

و سرانجام راز رنگ سبز استخرهای ریو کشف شد
ظاهرا یکی از پیمانکاران ورزشگاه روز پیش از آغاز مسابقه‌ها مقدار هشتاد لیتر مادّه تمیزکننده هیدروژن پراکسید یا همان بلیچ را درون استخرها می‌ریزد. بلیچ با کلر درون آب واکنش می‌دهد و آن را از بین می‌برد. در نتیجه محیط فاقد کلر آب استخر بی‌اندازه مساعد برای رشد جلبک‌ها می‌شود.
ماریو آندرادا سخنگوی کمیته برگزاری رقابت‌ها بدون پاسخ به این سوال که کدام پیمانکار این خرابی را به بار آورده و اساسا چه کسی پاسخگوی این اتّفاق خواهد بود گفت: «البتّه که این رخ‌دادی خجالت‌آور بود. شاید تنها مشکلی که پیش آمد و نتوانستیم به سرعت با آن مقابله کنیم.»

 

 

بولت: دلم برای دوومیدانی تنگ می‌شود
اوسین بولت سریع ترین مرد جهان پیش از آغاز مسابقات در مصاحبه با روزنامه پاریزین گفت: "این بازی ها از همه برایم مهم تر است. من می توانم کاری کنم که تا کنون هیچکس موفق به انجام آن نشده است. برای آن لحظه شماری می کنم، هم هیجان زده هستم و هم عصبی ... می دانم که ورزش دومیدانی نیاز دارد که من در ریو بهتر از همه باشم. خودم هم همین را می خواهم. اگر قرار باشد روزی در زمره قهرمانانی چون محمدعلی و جردن قرار گیرم، باید سه مدال طلای دیگر به مدال هایم در این بازی ها اضافه کنم و به سه گانه 3 طلا در المپیک نایل شوم. (بولت در هر کدام از المپیک های پکن و لندن موفق به کسب سه مدال طلا شده است).
اوسین بولت در این مصاحبه از بازنشستگی اش هم صحبت کرد: "دلم برای این ورزش تنگ خواهد شد. اگر دو و میدانی به من نیاز داشته باشد و من نیز یک سال دیگر از انگیزه کافی برخوردار باشم، چرا کمی بیشتر ادامه ندهم؟ آنچه مسلم است من دوست ندارم پرونده ورزشی ام را با باخت به اتمام برسانم، اگر مربیم به من بگوید که هنوز می توانم پیروز شوم، به او اعتماد خواهم کرد."

 

 


پایان تلخ مرد هفت طلایی
ای کاش پس از المپیک لندن فکر جایگزینی برای حمید سوریان بودیم تا دارنده هفت طلای جهان و المپیک این‌طور ناتوان و خسته روی زمین ننشیند. نه به خاطر یکی دو مدال بیشتر و کمتر، که اگر جوانی به جای او شکست می‌خورد برایش تجربه بود؛ برای سوریان امّا این پایانی تلخ و دراماتیک.
سوریان که در وقت اوّل مبارزه به زیبایی و راحتی از حریف پیش افتاد، در وقت دوم توانی در بدن نداشت و به شکلی عجیب یکی پس از دیگری امتیاز به حریف داد و در نهایت شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

 


پورتوریکو روی هوا
مردم پورتوریکو که دو روز پیش بابت صعود مونیکا پویگ به فینال تنیس زنان المپیک سر از پا نمی‌شناختند و در سراسر کشور جشن گرفته بودند، حالا روی هوا هستند! مونیکا نخستین طلای تاریخ پورتوریکو در المپیک را به دست آورد. این تنیس‌باز رتبه 34 زنان جهان، در نمایشی شگفت‌انگیز نفر شماره دو دنیا، آنجلیکا کربر آلمانی را از پیش رو برداشت تا هم خود بر زمین تنیس ریو اشک بریزد و هم پورتوریکو سر از پا نشناسد و به دخترش افتخار کند.

 

 


آرژانتین قلب برزیل را شکست
کسب سومین شکست و در آستانه حذف از رقابت‌های بسکتبال المپیک قرار گرفتن به خودی خود برای برزیلی‌ها تلخ است امّا شکست برابر همسای‌های همیشه مدّعی عمیقا قلب آنها را شکست. آرژانتین با پیروزی 111 بر 107 مقابل میزبان، برزیلی‌ها مغموم راهی خانه کرد تا برزیل با یک برد و سه باخت در جایگاه پنجم گروهش قرار بگیرد. برزیلی‌ها باید در بازی پایانی مرحله گروهی نیجریه را از پیش رو بردارند و امیدوار باشند تا نتیجه دیگر دیدارها به سود آنها رقم بخورد و از گروه صعود کنند.

 

 

 
هک شدن اطّلاعات وادا هم به روسیه مربوط شد
مسئولان آژانش بین‌المللی مبازه با دوپینگ اعلام کرد که در جریان هک شدن اطّلاعات این سازمان، یکی از مهم‌ترین اطّلاعاتی که به سرقت رفته مربوط به یولیا استپانوا، مامور این سازمان در روسیه است که نقش اصلی را در افشای فساد سازمان‌یافته و دوپینگ با حمایت دولت روسیه داشت. وادا که پیش از این خانم استپانوا و همسرش را در روسیه مورد حفاظت قرار داده و پنهان کرده بودند، حالا با لو رفتن اطّلاعات او از جمله محلّ زندگی‌اش، این سازمان مجبور شده این دو نفر را از روسیه خارج کند و در جایی دیگر پناه بدهد.

 

 

طلا اولی‌ها
ویتنام، کوزوو، جزایر فیجی و پورتوریکو، چهار کشوری هستند که برای نخستین بار در تاریخ خود سهمی از طلای المپیک بدست آوردند.
ویتنام در رشته تیراندازی با تپانچه 10 متر مردان، کوزوو در جودوی 52 کیلوگرم زنان، پورتوریکو در رشته تنیس انفرادی زنان و تیم راگبی هفت نفره جزایر فیجی، توانستند شادی بزرگی برای ملتشان به ارمغان بیاورند.

 


مهم‌ترین مدال کاروان آمریکا
ابتهاج محمّد که از روز نخست رقابت‌های ریو 2016 و حتّی پیش از آن به خاطر حجاب خود سوژه خبری پررنگی بود، سرانجام به مدال رسید تا هیاهوی اطراف او فقط بر سر مسائل حاشیه‌ای نباشد. محمّد که به عنوان مسلمان و سیاه‌پوستی آمریکایی بارها در برابر سیاست‌های نژادپرستانه دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متّحده موضع گرفته و به انتقاد پرداخته، حالا یک قهرمان ملّی هم هست. ابتهاج محمّد همراه با تیم شمشیربازی سابر آمریکا به مدال برنز رسید.
در روزگاری که بیش از هر چیز تصویر ترامپ و عقیده‌های عجیب و غریب او از آمریکا مخابره می‌شود، ناظران برنز بانویی مسلمان از کشور آمریکا را مهم‌ترین مدال کاروان این کشور می‌دانند و بحث‌های فراوانی درباره این موضوع در گرفته.

 


توردو فرانس تا المپیک؟ زمین تا آسمان
مارک کاوندیش دوچرخه‌سوار بریتانیایی که همراه تیمش مدال طلای دوچرخه‌سواری پیست ریو 2016 را به دست آورده، درباره المپیک در قیاس با توردو فرانس این‌طور گفت: «رقابت در المپیک مثل این می‌ماند که لوئیز همیلتون در فرمول1 اوّل شود و بعد بخواهد همین موفّقیّت را با یک خودروی رالی به دست آورد.»
کاوندیش چندی پیش پیراهن طلایی توردوفرانس را به دست آورده بود.

 

 

محرومیت آخرین دونده روسیه

در شرایطی که پیش تر اعلام شده بود «داریا کلیشینا» دونده پرش طول روسیه تنها ورزشکار دوومیدانی کار کاروان این کشور است که می تواند با پرچم روسیه در المپیک مسابقه دهد، دادگاه عالی ورزش رأی به محرومیت او در این بازی ها داد. به این ترتیب، کلیشینا نیز بر اساس این رای باید از بازی های المپیک ریو اخراج شود.


اطلاعات زیادی از این محرومیت هنوز فاش نشده، اما رئیس دادگاه عالی ورزش بیان کرده است که این ورزشکار روسی نیز اجازه شرکت در المپیک ریو 2016 را ندارد.

 

 

گاتلین: لی لی کینگ؟ کی هست؟!


جاستین گاتلین، دونده 100 متر آمریکایی، ادعا کرد لی لی کینگ، شناگر هموطنش که برنده مدال طلا شده را نمی شناسد. البته این به دلیل صحبت هایی بود که این شناگر جوان در مورد ورزشکاران دوپینگی بود که به مذاق گاتلین خوش نیامد.

 

 

گاتلین مدتی پیش به دلیل دوپینگ برای مدتی از میادین دور بود، صحبت های کینگ را به خودش گرفت و گفت:" حتی نمی دانم لی لی کینگ کی هست. آژانس بین المللی دوپینگ و آژانس ضد دوپینگ آمریکا خیلی خوب کار کرده اند. من برگشته ام و کاری که باید را انجام می دهم."

 

خداحافظی سِر ویگیس با طلای پنجم

 

 

سر بردلی ویگیس، دوچرخه سوار سرشناس بریتانیایی، با کسب پنجمین مدال طلایش از رقابت های المپیک، با ورزش قهرمانی خداحافظی خواهد کرد. او که چند ماه دیگر 36 ساله خواهد شد، اعلام کرد دیگر تحمل تمرینات سخت را ندارد و می خواهد به دوران حرفه ای اش پایان بدهد.

 

سومین طلای برای اسطوره بریتانیایی

مو فرح، دونده سرشناس بریتانیایی، با تکرار نمایش درخشانش در المپیک لندن، قهرمان دوی 10 هزار متر شد. او در مقطعی از مسابقه پشت سر گلن راپ قرار گرفت اما در نهایت توانست به عنوان نخست دست پیدا کند.

 


پل تانوی کنیایی هم که رقابت سختی با فرح داشت، در نهایت نتوانست او را پشت سر بگذارد. او اولین دونده بریتانیایی است که سه بار قهرمان المپیک شده است.

 

هزارمین طلا برای آمریکا

 

آمریکا نخستین کشوری است که یک هزار مدال طلای المپیک را بدست آورده است.  پیروزی شناگران زن آمریکایی در شنای 'چهار در صد متر' هزارمین مدال طلای المپیک را برای کاروان این کشور به ارمغان آورد.

 

درگیری دوباره برزیلی ها و کلمبیایی ها

 

 

دیدار تیم های برزیل و کلمبیا در مرحله یک چهارم نهایی فوتبال المپیک، بار دیگر با حاشیه همراه بود. دو تیم برزیل و کلمبیا دو سال قبل در جام جهانی مقابل هم قرار گرفتند و در نهایت برزیل با پیروزی 2-1 راهی نیمه نهایی شد. در آن دیدار خطای شدید خوان سونیگا روی نیمار، باعث مصدومیت ستاره برزیل شد و به درگیری بازیکنان انجامید. در دیدار امروز این بازیکنان برزیل بودند که با خطل روی بازیکن کلمبیا، آتش درگیری را شعله ور کردند.

 

 

طلای 999 برای مادر

جف هندرسون آمریکایی، قهرمان پرش طول، مدال طلایش را به مادرش که به آلزایمر مبتلاست و دیگر او را به نمی شناسد، تقدیم کرد. او که با پرشی به طور 8.38 توانست مدال طلا را از آن خود کند، گفت:" او آلزایمر دارد. وقتی مدال را دور گردن او بیندازم، گریه خواهم کرد."

 


او در راه رسیدن به این مدال، توانست گِرِگ راترفورد، قهرمانن المپیک لندن را شکست بدهد. راترفورد برنز گرفت. مدال طلای هندرسون، نهصد و نود و نهمین مدال طلای آمریکا در تاریخ المپیک است.

 

طلای 100 متر زنان برای بولت مونث

الین تامسون، دونده جامائیکایی، با پشت سر گذاشتن هم تیمی اش، شلی آن فریزر پریس، که دو بار قهرمان المپیک شده بود، توانست مدال طلای دوی 100 زنان را از آن خود کند.

 

 

او در دیدار فینال 100 متر زنان که روز گذشته برگزار شد، رکورد 10.71 را به جا گذاشت. توری بووی از آمریکا با 10.83 دوم شد و فریزر پریس با 10.86 به مدال برنز رضایت داد.

 

سایر نفرات به جز کریستین ویلیان از جامائیکا هم رکورد زیر 11 ثانیه را به جا گذاشتند تا یک رقابت جذاب و نفس گیر رقم بخورد. دفنه شیپرز، قهرمان اروپا با رکورد 10.90 در جایگاه پنجم قرار گرفت.

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 1

بازديد : 16604
[ دوشنبه 25 مرداد 1395 ] [ 11:25 ] [ رضا ]
مطالب مرتبط
آخرين مطالب ارسالي
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
.: Weblog Themes By roztemp :.

درباره وبلاگ

سایت «سیما اسپرت» یک تارنمای آزاد است که به جمع آوری اخبار و اطلاعات و حواشی ورزشی می پردازد. کلیه علاقمندان می توانند جهت همکاری در این سایت همکاری کنند.
جست و جو